Publicat de: Profitul Agricol / 6 aprilie 2011
În ultimii 3 ani performanţa companiei Cargill in activitatea de distribuţie de inputuri a crescut din toate punctele de vedere: avem mai mulţi clienți, vânzările au crescut atât ca cifră generală cât şi ca vânzări pe client, însă preferăm să ne uităm la aceste lucruri din perspectiva contribuţiei noastre la creşterea performanţei fermierilor cu care lucrăm. Iar performanţa fermierilor cu care lucrăm s-a îmbunătăţit şi am putut constata acest fapt în volumele de producţie preluate de la fermierii cu care am lucrat.
Toate acestea s-au întâmplat din mai multe motive:
- Noi credem ca putem contribui în mod autentic la succesul fermierilor cu care lucrăm şi încercăm să nu ratăm nici o ocazie pentru a dovedi acest lucru;
- Partenerii noştri fermieri sunt convinşi că alternativa oferită de Cargill este ceea ce au nevoie pentru a avea succes şi facem tot ce este posibil sa nu-i dezamăgim;
- Partenerii noştri furnizori de produse si servicii cred în capacitatea Cargill de a acţiona în piaţa agro a României in condiţii de concurenţă loială, comportament de afaceri etic şi cu respectarea tuturor promisiunilor astfel încât Cargill să dovedească în permanenţă un comportament de piaţă predictibil care in acelaşi timp să genereze un volum de vânzări in creştere de la un an la altul;
- Am înţeles că performanţa noastră şi performanţele fermei sunt legate în ambele sensuri: noi depindem de fermieri şi ei depind de noi. Avem responsabilitatea de a ne pune la treabă pentru a crea valoare la fermă, fiind totuşi permanent atenţi ca soluţiile propuse de noi, deşi nu întotdeauna cele mai ieftine, să nu mărească riscurile pe care fermierii trebuie să şi le asume;
- Ne urmărim permanent performanţele personale astfel încât cu toţii ca echipă să furnizăm fermierilor servicii de calitate;
- Îmbunătăţirea performanţei noastre si a fermierilor cu care lucrăm este susţinută de efortul nostru permanent de a ne creşte capabilităţile şi de a ne proiecta procesele interne astfel încât să putem tot timpul să facem ceea ce spunem că vom face şi să putem să facem din ce în ce mai multe lucruri valoroase pentru fermieri.
Sunt adeptul conceptului de piaţă liberă şi nu pot îndrăzni, nici măcar pentru un singur moment, să cred că o companie – oricât de mare ar fi – poate supravieţui (nici nu mai încape vorbă de creştere) fără a se adapta permanent la condiţiile mediului de afaceri exterior sau fără a fi competitivă în oricare dintre pieţele în care este prezentă. Acesta este motivul pentru care activitatea de distribuţie de input si activitatea de comercializare de cereale şi oleaginoase sunt în Cargill activităţi distincte cu criterii de performanţă măsurate separat. De aceea Cargill nu condiţionează vânzarea de input de achiziţionarea producţiei si nici invers.
Nu toţi partenerii noştri au în plan o creştere a nivelului de afaceri semnificativă de la un an la altul şi totodată nu toţi partenerii noştri sunt dispuşi sa depună eforturi în plus faţă de cele depuse până acum pentru a realiza creşterile pe care şi le propun…. Dar nici nu poţi face un lucru de două ori in acelaşi fel şi sa te aştepţi să obţii rezultate diferite. Şi atunci cei care fac ceva pentru a fi din ce în ce mai performanţi vor creşte în detrimentul celorlalţi.
Stelian Folica
Crop Inputs Business Manager
Cargill Romania